Childtopia
QUÈ?
ASPECTES GENERALS:
Nom: Childtopia
Autor (o autors): Childtopia, SL
Distribuït: Childtopia, SL
Any de producció o darrera actualització: 2009
AMB QUI?
Edat dels destinataris: Educació infantil i primària (és pot adaptar a varis cicles). El programa es pot adaptar a diversos cicles.
PER QUÈ?
Vam decidir fer l'elecció d'aquest programa perquè vam trobat que era molt útil per tal que els nens treballin la llengua catalana d'una manera dinàmica i divertida. D'altre banda trobem que és molt visuals i els nens hi poden navegar amb facilitat.
COM?
CONTINGUT
Funcionalitat: Té una funcionalitat molt bona, molt alegre, els alumnes hi poden navegar amb molta facilitat. Cada activitat es troba de manera ràpida.
Tipus d’activitat que proposa: Per cada àrea tenim varies activitat. Es pot adaptar a les diferents unitats didàctiques que estiguem treballant a l'aula.
Ús: Podriem utilitzar Childtopia durant tota una sessió per aprofundiar amb el temari que s'estigui realitzant.
Àrees curriculars relacionades: Totes
Competències que es treballen: Comunicativa, lingüística i audiovisual, social i ciutadana, autonomia i iniciativa personal, aprendre a aprendre, tractament de la informació i competència digital.
Adequació al target:
INTERFÍCIE:
Molt enriquidora i visual, als alumnes els hi atrau molt per la varietat de colors i difernts dibuixos en cada activitat. Com a inconvenient trobariem l'excés de publicitat.
USABILITAT:
És d'una usabilitat molt senzilla, de seguida vas a les activitats i no es fa pesat.
INTERACTIVITAT
Tipus de resposta del sistema: Cada activitat dóna una resposta, sigui encertada o errada, també té una interactivitat sonora per cada activitat.
COM?
OBJECTIUS
-Seleccionar activitats per dur-les a terme.
-Relacionar diferents àrees.
-Aprendre els números i les lletres a partir de diferents activitats.
-Aprendre a dibuixar.
-Interactuar amb els diversos sabers.
-Preparar redaccions.
-Moure's a través d'un portal web sense problemes.
TEMPORITZACIÓ
1 sessió
MATERIAL
Un ordinador per cada dos nens.
ORGANITZACIÓ
Per parelles.
ACTIVITATS
Primerament es proposaria treballar la llengua a partir dels apartats de comprenssió escrita i lectora que ens ofereix el text.
A continuació els nens, un cop hagin dut a terme diverses activitats de comprensió, podrien fer alguna relacionada amb les manualitats o amb la creació d'endevinalles, per tal de fer-ho més dinàmic.
Per últim, es podria proposar de fer l'apartat de crear una postal a partir d'una fotografia. Això els permet trencar una mica amb la rutina de feina i que alhora treballin les TIC d'una manera divertida i entretinguda.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada